„Latvijas Valsts ceļi” sāks izmantot vienu no modernākajām ceļu apsekošanas ierīcēm Eiropā – grunts penetrācijas radaru
17. septembrī, va/s „Latvijas Valsts ceļi” (LVC) Autoceļu kompetences centrā, Rīgā, Rencēnu ielā 1a notika jaunās autoceļu apsekošanas ierīces – grunts penetrācijas radara un lāzerskanēšanas iekārtas demonstrācija un prezentācija.
Grunts penetrācijas radars un 3D lāzerskanēšanas iekārta Road Doctor Survey Van (RDSV) ir kompleksa un modulāra ceļu apsekošanas sistēma. Tā šobrīd ir viena no modernākajām ceļu apsekošanas sistēmām Eiropā.
„Kvalitātei ceļu būvē pēdējos gados pievēršam īpašu uzmanību. Tikai kvalitatīvi veiktie darbi tiek pieņemti ekspluatācijā. Tāpēc Satiksmes ministrija savulaik piešķīra līdzekļus ceļu laboratorijas attīstībai un Kompetences centra izveidei. Mēs uzstājam uz rūpīgām pārbaudēm, tāpēc specifikācijās ļoti precīzi tiek norādītas kvalitātes prasības. Ar jauno iekārtu mēs varēsim prasīt vēl lielāku precizitāti arī no projektētājiem,”
sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss.
Ar iekārtas palīdzību iespējams novērtēt ceļa tehnisko stāvokli – iegūt telpisku ceļa un tam pieguļošās teritorijas attēlu, ceļa seguma ģeometriju, izmērīt rišu dziļumu un konfigurāciju, saņemt informāciju par ceļa segu veidojošo konstruktīvo kārtu biezumu.
„Projektēšana ir pēc būtības svarīgākais posms ceļu būvē. Radara sniegtā informācija būs noderīga ne tikai ceļu tīkla vai atsevišķu tā posmu stāvokļa novērtēšanai, to paredzēts izmantotkā izejas datus ceļu posmu pārbūves projektiem un nodot projektēšanas firmām līdz ar projektēšanas darba uzdevumiem,”
norādīja va/s „Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs JānisLange.
„Ar jauno iekārtu, būs iespēja paplašināt gan iegūtās informācijas pielietojuma sfēras, piemēram, kontrolējot būvdarbu kvalitāti, gan veikt padziļinātu ceļu posmu un to defektu analīzi”
J. Lange.
Lai gan visu šo informāciju iespējams apskatīt kā atsevišķas komponentes, lielākais pienesums, ko RDSV sniedz ceļu tīkla pārvaldītājam, ir iespēja redzēt un analizēt kopsakarības. To ļauj paveikt datorprogramma Road Doctor, kas ir RDSV kodols.
Tāpat, nākotnē iespējams paplašināt RDSV tehnisko kapacitāti – pieslēdzot termokameru, kas ļautu vēl plašāk analizēt ceļa seguma stāvokli, piemēram, identificējot ar aci neredzamās, bet segumā esošās plaisas.
Jaunās iekārtas izmaksas ir 242 000 EUR ieskaitot PVN, tā iegādāta atklātā konkursā, iekārtas piegādātājs ir Somijas kompānija Roadscanners OY.
Pasākumā piedalījās satiksmes ministrs Anrijs Matīss un va/s „Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange, LVC Autoceļu kompetences centra speciālisti, Rīgas Tehniskās universitātes lektors Ilmārs Gorda, kurš pasniedz kursu “Autoceļu projektēšana“, kā arī somu speciālisti, kuri nodrošina apmācības LVC darbiniekiem.
Prezentācijas pasākuma fotogrāfijas pieejamas šeit.