Šogad plānotie lielākie valsts autoceļu remontdarbi Rīgas plānošanas reģionā

Rīgas plānošanas reģionā šogad dažādi darbi norisināsies uz vairāk nekā 20 valsts autoceļu posmiem, tai skaitā uz desmit reģionālo ceļu posmiem. Kopumā būvdarbi valstī iecerēti 101 objektā uz valsts galvenajiem, reģionālajiem un vietējiem autoceļiem, tai skaitā uz 42 tiltiem. Visu plānoto valsts autoceļu remontdarbu karte ir publicēta VAS Latvijas Valsts ceļi mājaslapā. 

Lielākie plānotie ceļu būvdarbi 2020. gadā Rīgas plānošanas reģionā

 

ES fondu līdzfinansējums

Šogad tiks pabeigts viens no lielākajām šī plānošanas perioda autoceļu būvdarbu projektiem – Sēnītes posms, kas ir arī pēdējais projekts ar Kohēzijas fonda līdzfinansējumu. Vidzemes šosejas (A2) gandrīz 14 km garajā posmā šogad tiks pabeigta abu brauktuvju pārbūve, kā arī projektā ietilpst Valmieras šosejas (A3) sākumposms no Sēnītes līdz tiltam pār Gauju (0,00.-1,65. km). Būvdarbi ietver arī ceļa pārvadus Vangažos un Sēnītes satiksmes mezglā un Sēnītes rotācijas apļa pārbūvi, kā arī Straujupītes caurtekas Vangažos, gājēju tuneļa pie Sēnītes un apgaismojuma atjaunošanu Vangažos. Šogad visā posmā tiks pabeigta asfalta virskārtas ieklāšana, kā arī satiksmes pārvadu pārbūve un drošības barjeru uzstādīšana. Darbus plānots pabeigt novembrī. Būvuzņēmējs ir piegādātāju apvienība Binders un ACB. Līgumcena ir 46,5 miljoni eiro (ar PVN), no tiem Kohēzijas fonda līdzfinansējums 40 % apmērā un 60 % – valsts budžeta finansējums. Būvdarbus projektēja SIA Polyroad. Kopš izbūves 1974. gadā šim posmam un Sēnītes mezglam ir veikti vien periodiskās un ikdienas uzturēšanas darbi un pēc nepieciešamības atjaunota dilumkārta.

Valsts budžeta finansējums

Būvdarbi tiks pabeigti vēl vienā vērienīgā objektā. Finišēs Jūrmalas šosejas (Ventspils šosejas A10 sākums) abu brauktuvju pārbūve posmā no gājēju pārvada pie Beberbeķiem līdz Jūrmalas caurlaižu punktam (13,41.-19,25. km). Būvdarbi ietver arī nobrauktuvju atjaunošanu krustojuma mezglā ar Rīgas apvedceļu A5 (Salaspils–Babīte). Šogad ceļā posmā tiks ieklāta asfalta virskārta un pabeigta atlikušo nobrauktuvju atjaunošana un drošības barjeru uzstādīšana. Būvdarbus plānots pabeigt šā gada rudenī. Darbus veic piegādātāju apvienība A.C.B. un Binders par līgumcenu 23 miljoni eiro (ar PVN), ko sedz valsts budžets. Būvdarbus projektēja AS Ceļuprojekts.

Ceļa sega tiks pārbūvēta uz Jelgavas šosejas (A8) kreisās brauktuves posmā no Jaunolaines līdz tiltam pār Misu (19,20.-29,95. km) kopumā vairāk nekā desmit kilometru garumā, kā arī uz reģionālajiem ceļiem Dūči–Limbaži (P53) posmā no Lādes līdz Limbažiem (18,35.-26,15. km) un uz autoceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) no 8,3. km līdz 12,5. km. Uz šī paša autoceļa šogad tiks pabeigti asfaltbetona seguma atjaunošanas darbi posmā no dzelzceļa pārbrauktuves Siguldā līdz Jūdažiem (13,96.-21,40.). Darbus veic SIA YIT Infra Latvija un līgumcena ir 1,89 miljoni eiro. Būvdarbus projektēja AS Ceļuprojekts.

Asfaltbetona seguma atjaunošana notiks arī uz valsts vietējās nozīmes autoceļiem Juglas papīrfabrikas ciemats–Ulbroka (V36) 2,15 kilometru garumā, kā arī uz autoceļa Ādaži–Garkalne (V46) 2,64 kilometru garumā. Grants segums Rīgas reģionā tiks atjaunots uz autoceļa Lēdurga–Inciems (V81) vairākiem posmiem, savukārt grants seguma divkārtu virsmas apstrāde paredzēta uz autoceļa Lielvārde–Rozītes (V971) posmā no 2,25. km līdz 9,44. km.

Uz nelielas satiksmes intensitātes (līdz 1000 transporta vienībām diennaktī) asfaltētajiem ceļiem virsmas apstrāde ir piemērotākais profilaktiskās uzturēšanas un ceļa saglabāšanas veids, tādējādi panākot seguma viendabīgumu un atjaunojot saķeri ar ceļa virsmu. Veicot virsmas apstrādi, uz asfalta tiek izlieta bitumena emulsija un secīgi izbērtas sīkšķembiņas, kas tiek pieveltņotas. Uzreiz pēc virsmas apstrādes ir liels lidojošu šķembiņu risks, tādēļ noteiktā ātruma ierobežojuma ievērošana ir pašu autovadītāju interesēs. Ja virsmas apstrādei paredzētā ceļa virsma nav gluda vai ir jūtamas rises, tad vispirms tiek labots ceļa profils – virsējo slāni frēzē, tiek izlīdzināti iesēdumi un laboti citi seguma defekti. Kopumā šāds seguma veids ir trokšņaināks, toties ievērojami lētāks.

Uz reģionālā autoceļa Rīga–Ērgļi (P4) pie Ulbrokas tilts pār Piķurgu tiks nojaukts un tā vietā izbūvēts jauns tilts. Tiks veikti arī izpētes darbi ar turpmāku projektēšanu “melnajam punktam” uz autoceļa Rīgas robeža–Silinieki–Puķulejas (V15, Kantora iela) un Lielās ielas krustojumā.

Lai paaugstinātu satiksmes drošību, šogad ieviesīs satiksmes organizācijas izmaiņas uz Jelgavas šosejas (A8) pie pagrieziena uz Medemciemu. Paredzēts likvidēt kreiso pagriezienu krustojumā, braucot virzienā no Rīgas pa Jelgavas šoseju (A8), lai iegrieztos Medemciemā. Tāpat krustojumā tiks likvidēts kreisais pagrieziens, izbraucot no Medemciema, lai nogrieztos uz Jelgavas šoseju (A8) virzienā uz Jelgavu. Darbus veiks SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate, kopējās projekta izmaksas ir 161 689 eiro (bez PVN).