Biežāk uzdotie jautājumi
Masveida bedrīšu remonts uz melnā seguma tiek uzsākts tad, kad ir iestājušies tehnoloģijai atbilstoši laika apstākļi – diennakts vidējā gaisa temperatūra ir virs +5o C. Bedrīšu remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši uzturēšanas klasēm – A, B, C, D, kas noteiktas, ņemot vērā autoceļu klasifikāciju (valsts galvenie, reģionālie, vietējie autoceļi), kā arī transportlīdzekļu satiksmes intensitāti.
Autoceļu melnajos segumu radušās bedres A uzturēšanas klases autoceļos tiek saremontētas līdz 1. jūnijam, B uzturēšanas klases ceļos līdz 15. Jūnijam, bet C un D uzturēšanas klases ceļos – līdz 1. jūlijam. No jauna radušās bedres tiek labotas visa gada garumā.
Labojot bedres, ielāpiem ir jābūt vienā līmenī ar brauktuvi. Pieļaujamās atkāpes ir + 10 mm. Atkāpes ir pieļaujamas tādēļ, ka bedrīšu lāpīšanu ietekmē vairāki faktori, kas nepakļaujas darba izpildītāja kontrolei, piemēram, ieklātās kārtas sablīvējuma pakāpi ir iespējams noteikt tikai aptuveni, jo tā ir atkarīga no konkrētā asfalta sastāva vai lietoto šķembu granulometrijas, aizlāpāmās bedres dziļuma, izmaiņām plānā u.tml. Teorētiski ir iespējams noteikt mazāku pieļaujamās atkāpes lielumu, bet tad nesamērīgi pieaugtu bedrīšu lāpīšanas izmaksas. Neapšaubāmi, ka bedrītes radītais nelīdzenums samazina braukšanas komfortu, bet ir zinātniski pierādīts, ka pieļaujamais nelīdzenums + 10 mm nepalielina automašīnas ekspluatācijas izmaksas. Bedrīšu lāpīšanas tehnoloģiju aprakstus var atrast autoceļu specifikācijās.