Biežāk uzdotie jautājumi
Izvērtējot autoceļu tīkla stāvokli, veicot dažādus mērījumus (satiksmes intensitāte un sastāvs, seguma līdzenums u.c. parametri), kā arī ņemot vērā ceļu izbūves vēstures datus, LVC speciālisti katru gadu izstrādā autoceļu rekonstrukcijas un atjaunošanas trīs gadu programmas. Šīs programmas tiek katru gadu pārskatītas un koriģētas, atbilstoši reālajai situācijai – pieejamajam finansējumam. Pēdējos 25 gadus autoceļi tik uzturēti nepietiekama finansējuma apstākļos, tāpēc būvdarbi tiek veikti prioritārā secībā.
Tehniskie kritēriji, pēc kuriem izvēlas remontējamos posmus:
- Autoceļa seguma, nomaļu un ūdens atvades stāvokļa vizuālais novērtējums 5 baļļu skalā;
- Satiksmes parametru izmaiņas pēdējos 3 gados (satiksmes intensitāte un to radītās slodzes);
- Autoceļu segas izbūves un atjaunošanas vēstures dati (segas izbūves gads, konstruktīvo kārtu biezumi, atjaunoto kārtu biezumi un atjaunošanas gads);
- Seguma līdzenuma izmaiņas pēdējos 3 gados (Starptautiskā līdzenuma koeficienta IRI izmaiņas);
- Saķeres koeficienta vērtība;
- Seguma ieliekuma mērījumu dati, izmantojot krītošā svara deflektometru.
Kopš 2017.gada beigām, izvēloties remontējamos ceļu posmus, tiek ņemti vērā arī sociālekonomiskie kritēriji, kas apkopoti ar speciāli izveidota Ģeotelpiskās plānošanas rīka palīdzību, un tie ir:
- Satiksmes intensitāte;
- Sabiedriskā transporta maršruti un to noslogojums;
- Skolēnu pārvadājumu maršruti.
- Skolu un skolēnu izvietojums;
- Uzņēmējdarbības un mājsaimniecību elektroenerģijas patēriņš konkrētajā apkaimē;
- Republikas nozīmes pilsētu un attīstības centru sasniedzamība.
Jaunais ģeotelpiskās plānošanas rīks būs par pamatu, lai nākotnē varētu pieņemt labākus lēmumus attiecībā uz efektīvu finanšu līdzekļu ieguldījumu ceļu sakārtošanā.