Latvijas Valsts ceļi parakstīja Latvijas pirmo jaunā 2014. – 2020. gada ES finansēšanas perioda līgumu

Va/s „Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Jānis Lange un piegādātāju apvienībasACBR78pārstāve Ruta Kande parakstīja Latvijas pirmo jaunā 2014. – 2020. gada ES finansēšanas perioda līgumu. Tas ir līgums par valsts galvenā autoceļa A9 Rīga (Skulte) –Liepāja posma no 163,28 – 185,80 km rekonstrukciju.

Svinīgajā līguma parakstīšanā piedalījās arī ministru prezidente Laimdota Straujuma un satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Latvija bija viena no pirmajām septiņām valstīm, kas 20. jūnijā parakstīja partnerības līgumu. Es tāpēc gribu uzteikt Satiksmes ministriju un ministru, va/sLatvijas Valsts ceļi un Finanšu ministriju par to, ka tik īsā laikā ir sagatavoti visi nepieciešamie normatīvie dokumenti, lai mēs šodien varētu parakstīt pirmo līgumu par projekta īstenošanu.

Man ir prieks, ka mēs partnerības līgumā saglabājām iespēju Latvijai ieguldīt infrastruktūrā 24 procentus no struktūrfondu apjoma, kas ir vērā ņemams ieguldījums. Tas ir piemērs tam, kā mums jāstrādā, un šogad jau pirmie 40 miljoni tiks ieguldīti Latvijas ceļos. Tas ir svarīgi visai tautsaimniecībai, ņemot vērā mūsu ceļu stāvokli.

Laimdota Straujuma

Latvija ir parakstījusi partnerības līgumu ar EK tikai pirms divām nedēļām, bet mēs jau tagad slēdzam līgumu par pirmo ES fondu līdzfinansēto projektu. Esmu pārliecināts,ka tas ir arī viens no pirmajiem Eiropā, kas tiek finansēts no 2014.-2020. gada ES fondiem.

Ieguldījums infrastruktūrā šajā plānošanas periodā ir kopumā 924 miljoni eiro. ES fondi ir avots, no kura, veicot investīcijas, mēs varam attīstīt mūsu tautsaimniecību. Mēs esam pateicīgi, ka ES mums piedāvā šādu instrumentu, mēs esam pateicīgi, ka mums ir izdevies ar EK vienoties par investīcijām arī reģionālajos ceļos, kas ir visnotaļ svarīgi reģionu sasniedzamībai, iedzīvotāju mobilitātei un uzņēmējdarbības attīstībai reģionos. Esmu pārliecināts, ka, šādi mēs nodrošināsim arī Autoceļu programmas sekmīgu īstenošanu, pārējo šogad paredzēto investīciju projektu līgumu parakstīšanu un jau konkrētus darbus uz valsts autoceļiem.

Anrijs Matīss

Minētajā objektā būvdarbi tiks uzsākti šovasar un tos plānots pabeigt 2015. gada rudenīKopējās būvdarbu izmaksas ieskaitot PVN ir 9 266 415 EUR un tie tiek līdzfinansēti no ES Kohēzijas fonda.

Fotogrāfijas no līguma parakstīšanas pieejamas šeit.

Kohēzijas fonda (KF) un Eiropas reģionālās attīstības fonda (ERAF)

2014. gada va/s „Latvijas Valsts ceļi” objekti,

2014. – 2020. g. finansēšanas periods:

KF līdzfinansētie objekti

Autoceļš

No līdz km

Posma garums

A9 Rīga (Skulte) – Liepāja

163,28

185,80

22,52

A1 Rīga (Baltezers)-Igaunijas robeža (Ainaži)

81,27

87,10

5,83

A2 Rīga – Sigulda – Igaunijas robeža (Veclaicene) abas brauktuves

14,90

25,50

10,60

A13 Krievijas robeža (Grebņeva) – Rēzekne – Daugavpils – Lietuvas robeža (Medumi)

113,12

134,70

21,58

A12 Jēkabpils – Rēzekne – Ludza – Krievijas robeža (Terehova)

106,00

114,34

8,34

A9 Rīga (Skulte) – Liepāja

24,40

38,18

13,78

A9 Rīga (Skulte) – Liepāja pārvads pār dzelzceļu.

38,7

38,7

0,00

A11 Liepāja-Lietuvas robeža (Rucava)

21,85

45,02

23,17

Rīga (Skulte) – Liepāja

39,140

60,150

21,010

ERAF līdzfinansētie objekti

Autoceļš

No līdz km

Posma garums

P30 Cēsis-Vecpiebalga-Madona

24,60

38,00

13,40

P62 Atašiene – Ļumāni104,20

113,40

9,20

P85 Krustojums ar P88 – Enkurnieki

40,20

48,80

8,60

P73 Valles pag. Robeža – tilts pār Iecavu

7,30

20,89

13,59

P104 Auce – Vītiņi

63,39

65,22

1,83