LVC: Pozitīvi, ka sabiedrība aktīvi iesaistījusies diskusijā par drošību uz autoceļiem
Ļoti pozitīvi, ka sabiedrība aktīvi iesaistījusies diskusijā par drošību uz autoceļiem, norāda VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).
Sabiedrības iesaistīšanās līdz ar ekspertu un speciālistu viedokļiem ir vitāli svarīga, jo tikai piedaloties visiem ceļu satiksmes dalībniekiem, drošības tēmu ir iespējams aktualizēt nepieciešamajā līmenī. Šāda diskusija rosina lieku reizi aizdomāties, atcerēties par drošību un var būt iedarbīgāka par vienu otru šokējošu informatīvo rullīti.
Ceļu satiksmes negadījumu statistika ir nepielūdzama – diemžēl Latvija atrodas priekšpēdējā vietā starp Eiropas Savienības valstīm ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita uz vienu miljonu iedzīvotāju ziņā. Vēl vairāk bojāgājušo uz autoceļiem ir tikai Rumānijā.
Tāpēc mums, vairāk kā citām Eiropas valstīm jādomā par to, kā pasargāt ceļu satiksmes dalībniekus, īpaši mazaizsargātos. Nepieciešams panākt, ka ceļu satiksmes drošības tēma ir sabiedrībai aktuāla – lai par to runātu, diskutētu, un tam sekotu konkrēta rīcība.
Kā zināms, LVC satiksmes drošības speciālisti gatavo priekšlikumus par to, kādam būtu jābūt velosportistu grupas pavadošā transporta aprīkojumam. Šāda definīcija satiksmes noteikumos ir nepieciešama, lai izvairītos no dažādajiem traktējumiem un interpretācijām, un lai pavadošās automašīnas būtu patiešām pamanāmas jebkuros laika apstākļos.
Ceļu satiksmes noteikumu 225.punktā teikts, ka “Velosipēdu vadītāji treniņ nodarbību laikā vai organizētu sacensību laikā, ja tos noteiktā kārtībā pavada speciāli aprīkoti automobiļi, drīkst neievērot šo noteikumu 224.punktā, kā arī 219., 221. un 223.punktā minētās prasības, ja tiek nodrošināta ceļu satiksmes drošība” – šādas ir pašlaik esošās prasības transportam, kas pavada velosportistu kolonnas uz autoceļiem. Ko nozīmē “speciāli aprīkotas” nav noteikts, un katrs to var traktēt pēc savas izpratnes.
Valsts galvenie autoceļi ir intensīvākie un ātrākie Latvijā. Mums nav autobāņu, mūsu lielākie ceļi ir galvenās nozīmes valsts autoceļi, kur maksimālais atļautais ātrums ir līdz 100 km/stundā, bet satiksmes intensitāte vietām ir lielāka par 20 000 automašīnu diennaktī. Tieši pa galvenajiem valsts autoceļiem notiek visintensīvākā tranzīta satiksme. Būt labi saredzamam uz šāda ceļa nav pārspīlējums, tā ir nepieciešamība.
Uzlabot velosipēdistu pavadošā transporta pamanāmību ir solis pretī drošībai, tas ir nepieciešams neatkarīgi no Garkalnē notikušā – lai labotu trūkumus Ceļu satiksmes noteikumos. Jāuzsver, ka autobraucēju atbildība par drošību uz autoceļiem tamdēļ nekādā gadījumā nemazinās! Droši uz ceļa ir tad, kad par to rūpējas pilnīgi visi ceļu satiksmes dalībnieki.
LVC arī rosināja diskutēt par valsts galveno autoceļu piemērotību bērnu velosporta grupu treniņiem un, pateicoties sabiedrības aktīvai iesaistei, notiek plaša diskusija.