Šogad plānotie lielākie valsts autoceļu remontdarbi Zemgales plānošanas reģionā
Zemgales plānošanas reģionā šogad visvairāk darbu noritēs uz reģionālajiem valsts autoceļiem. Kopumā tie būs deviņi valsts autoceļi posmi. Būvdarbi visā valstī iecerēti 101 objektā uz valsts galvenajiem, reģionālajiem un vietējiem autoceļiem, tai skaitā uz 42 tiltiem. Visu plānoto valsts autoceļu remontdarbu karte ir publicēta VAS Latvijas Valsts ceļi mājaslapā.
Lielākie plānotie ceļu būvdarbi 2020. gadā Zemgales plānošanas reģionā
ES fondu līdzfinansējums
Šogad pabeigs būvdarbus uz autoceļa Jelgava–Tērvete–Lietuvas robeža (Žagare) (P95) posmā no Tērvetes līdz Lietuvas robežai (28,36.-43,55. km). Tērvetes posmā vietām jau pastiprināts salturīgais slānis un šķembu kārta, kā arī ieklāta asfalta apakškārta. Šogad tiks ieklāta virskārta un krustojumā ar autoceļu Dobele–Bauska (P103) Tērvetē izbūvēs rotācijas apli, bet Augstkalnē un pie Lietuvas robežas pabeigs apgaismojuma iekārtošanas darbus. Šo posmu pārbūvē piegādātāju apvienība Strabag un Igate par līgumcenu 10,14 milj. eiro (ar PVN), no kuriem 85 % līdzfinansē ERAF. Projektu izstrādāja SIA Polyroad par līgumcenu 135 671 eiro (ar PVN).
Valsts budžeta finansējums
Darbi šogad turpināsies uz reģionālā autoceļa Kalnciems–Kūdra (P101). Būvdarbu ietvaros autoceļa posmos 0,075.-5,6. km un 6,03.-11,51. km tiek veikta seguma atjaunošana, savukārt 400 m garajā vidus posmā notiek pārbūves darbi. Objektā jau ieklāta viena kārta asfalta un pārbūves posmā nomainīta šķembu kārta un ieklāta asfalta apakškārta. Šajā būvdarbu sezonā tiks veikta virsmas apstrāde un pārbūves posmā asfalta virskārtas ieklāšana. Darbus veic SIA Saldus ceļinieks par līgumcenu 2,26 milj. eiro.
Seguma atjaunošanas darbi sāksies uz Daugavpils šosejas (A6) posmā no Zemkopības institūta līdz pagriezienam uz Aizkraukli (81,76.-87,65.km) un uz Jēkabpils–Rēzeknes (A12) šosejas posmā no Jēkabpils līdz Jaunmuižai (3,90.-6,70. km). Segumu atjaunos arī uz reģionālā autoceļa P98 Jelgava (Tušķi)–Tukums (24,032.-26.22.km) un uz autoceļa Vecumnieki–Nereta–Subate (P73) no Aknīstes līdz krustojumam ar autoceļu V810 Slate–Dominieki–Auziņas (97,69.-104. km).
Asfaltbetona segumu plānots atjaunot divos autoceļa Dobele–Bauska (P103) posmos: no Ķestermeža līdz krustojumam ar reģionālo autoceļu Pūri-Auce-Grīvaiši (P96) (3,092.-14. km) un aptuveni trīs kilometru garumā sākot no Leičiem (62,98.-65,96. km).
Teju 12 kilometru garā posmā ceļa segas pārbūve noritēs uz reģionālā autoceļa Pūri–Auce–Grīvaiši (P96) sākot no Dorupes līdz krustojumam ar vietējo autoceļu Dobele–Krimūnas–Zaļenieki–Ūziņi (V1098) (0,00.-11,97. km). Kā arī tiks pārbūvēti vairāk nekā pieci kilometri uz autoceļa Jēkabpils–Lietuvas robeža (Nereta) (P75) posmā no Dolomīta līdz Biržiem (11,54.-17. km).
Grants segumu 6,6 km garumā iecerēts atjaunot uz reģionāla autoceļa Jelgava–Staļģene–Code (P94), bet uz vietējiem ceļiem Kājnieki–Viesturu stacija–Bramberģe (V1060) un Bauska–Bērzi–Adžūni (Lietuvas robeža) tiks veikta grants seguma divkārtu virsmas apstrāde.
Uz nelielas satiksmes intensitātes (līdz 1000 transporta vienībām diennaktī) asfaltētajiem ceļiem virsmas apstrāde ir piemērotākais profilaktiskās uzturēšanas un ceļa saglabāšanas veids, tādējādi panākot seguma viendabīgumu un atjaunojot saķeri ar ceļa virsmu. Veicot virsmas apstrādi, uz asfalta tiek izlieta bitumena emulsija un secīgi izbērtas sīkšķembiņas, kas tiek pieveltņotas. Uzreiz pēc virsmas apstrādes ir liels lidojošu šķembiņu risks, tādēļ noteiktā ātruma ierobežojuma ievērošana ir pašu autovadītāju interesēs. Ja virsmas apstrādei paredzētā ceļa virsma nav gluda vai ir jūtamas rises, tad vispirms tiek labots ceļa profils – virsējo slāni frēzē, tiek izlīdzināti iesēdumi un laboti citi seguma defekti. Kopumā šāds seguma veids ir trokšņaināks, toties ievērojami lētāks.
Jauns tilts esošā vietā tiks uzbūvēts pār Svēti uz autoceļa Jelgava–Tērvete–Lietuvas robeža (Žagare) (P95) 7,91. km. Savukārt pārbūve, saglabājot nesošās balstu un laidumu konstrukcijas, plānota tiltam pār Klīves kanālu uz autoceļa Jelgava–Kalnciems (P99) 13,67. km.