Uz Vecpiebalgas ceļa notiek būvdarbi; līdz rudenim plāno atjaunot divvirzienu satiksmi
Uz Vecpiebalgas autoceļa posma no pārvada pār bijušo dzelzceļa līniju līdz Brežģa kalnam aiz Taurenes (no 24. līdz 38. Km) notiek aktīvi būvdarbi. Šodien ar to gaitu iepazinās satiksmes ministrs Anrijs Matīs, VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) vadība, Vecpiebalgas novada domes priekšsēdētāja Ella Frīdvalde-Andersone un mediji.
Satiksmes ministrs, apsekojot būvobjektu, pateicās pašvaldības vadītājai par aktivitāti, ko pagājušajā gadā izrādīja iedzīvotāji. “Tādā veidā tika pievērsta uzmanība ne tikai šim konkrētajam ceļa posmam, bet visiem valsts reģionālajiem autoceļiem, kuriem nepieciešams atvēlēt līdzekļus. Šis arī bija labs papildu arguments sarunās ar Eiropas Komisiju, lai arī jaunajā Eiropas Savienības (ES) fondu periodā mēs varētu saņemt finansējumu autoceļiem,” uzsvēra ministrs. Viņš arī piebilda, ka Vecpiebalgas ceļa posms ir pirmais reģionālo ceļu objekts, kas tiek finansēts no jaunā ES fondu perioda līdzekļiem.
Šis ir viens no autoceļa Cēsis-Vecpiebalga-Madona (P30) posmiem, kas bija ļoti sliktā stāvoklī. Būvdarbu laikā notiek autoceļa pārbūve, nevis tikai virskārtas atjaunošana, un ceļa sega tiek mainīta pilnībā. Pirms remontdarbiem veiktie urbumi un segas materiālu pārbaudes liecināja, ka tā neatbilst tehniskajām prasībām un ir jāizbūvē no jauna. Būvdarbu ietvaros tiks uzbūvēts arī jauns tilts pār Gauju un atjaunots ceļa pārvads pār bijušo dzelzceļa līniju.
“Vecpiebalgas autoceļa posms ir lielākais objekts, kas šogad tiek būvēts reģionālo autoceļu tīklā,” uzrunājot klātesošos, atzīmēja LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. “Šis objekts tiek būvēts 20 gadiem. Piecu gadu garantiju mēs prasām no būvniekiem un arī paši sekojam darbu kvalitātei. No LVC puses tiek nodrošināta būvuzraudzība, savukārt mūsu Ceļu laboratorija regulāri veic mērījumus un testē materiālus, pārbauda darbu kvalitāti,” viņš uzsvēra.
“Darbi norit pēc grafika, un mēs cenšamies pat to apsteigt. Jau šā gada rudenī plānojam uzlikt asfalta pamatkārtu un atvērt satiksmi abos virzienos bez luksoforiem,” norādīja būvnieku pārstāvis, SIA “8 CBR” valdes priekšsēdētājs Andris Lacbergs.
“Pirms diviem gadiem Vecpiebalgas novada dome pieprasīja valdībai izsludināt ārkārtējo situāciju, jo ceļš bija tiesām dramatiskā stāvoklī. Pateicoties iedzīvotāju un pašvaldības rīcībai tikām pamanīti, ārkārtējā situācija netika izsludināta, bet sekoja rīcība no Satiksmes ministrijas un VAS Latvijas Valsts ceļi puses un mēs esam pateicīgi, ka šobrīd notiek tik aktīvi darbi,” pēc būvdarbu apsekošanas sacīja Vecpiebalgas novada domes priekšsēdētāja Ella Frīdvalde-Andersone.
Fotoreportāža no būvobjekta uz Vecpiebalgas autoceļa ir šeit
2014. gadā SIA Projekts 3 izstrādāja šī posma pārbūves tehnisko projektu un tika rīkots būvdarbu iepirkums. Šogad martā tika uzsākti būvdarbi, tos veic sabiedrība 8CBR un tie turpināsies līdz nākamā gada rudenim. Būvdarbu izmaksas ir 7,9 miljoni eiro ar PVN.
Turpmāk secīgi tiks atjaunoti nākamie autoceļa posmi Madonas virzienā. A/s Ceļuprojekts jau ir izstrādājusi tehnisko projektu posmam no Taurenes līdz Vecpiebalgai (no 38. līdz 49. Km), pašreiz turpinās šī projekta ekspertīze. Turpinājumā tiks remontēts posms no Vecpiebalgas līdz Gulbēra ezeram (no 49. līdz 61. km).